Wednesday 9 November 2011

~MAJLIS PERTUNANGAN DAH SELESAI~

ASSALAMUALAIKUM.....

@Alhamdulillah...syukur ker atas nikmatNYA...majlis pertunangan saya sudah pom selesai...majlis berlangsung kira2 pukul 3 suku..rombongan pihak lelaki datang....saya bersyukur sangat2 sebab benda saya duk risau2 tidak berlaku..hehehheh...pe ek??????H.U.J.A.N.....heheheheh....nasib bek selepas pihak lelaki balik barulah hujan turun renyai2....fuhhhhh...lega sangat....


@meh saya nak ceritakan sedikit smasa majlis pertungan saya berlangsung....

~sehari sebelum majlis:~

  • mengemas rumah...dari ruang tamu sampailah kebilik air nak kena bersih2kan
  • beli buah2 atas pa...
  • kupas bawang dan sediakan bahan2 yang nak dimasak
  • call sedara mara utk peringatan majlis
  • mlam~ masak-masak gulai daging@mati awas(loghat klantan)&kuah ayam pedas
  • pukul 1 mlm done!!!TIDO..(^_^)zzzz
@haaa...tu sume saya,adk2 dan my mom yang bertunkus lumus yang buat.....juz family saya sahaja..anak pompuan dah ramai ...(^_^)..

@hari pertunanngan:-

  • bangun tido pukul 8pagi,tu pom my mom yang kejutkan bising satu rumah...hehehheh..loceng kejut pagi2...
  • kemaskan rumah sikit2 yang mana bersepah tu,mop lantai...alihkan sofa,kemas kedua2 ruang tamu..
  • adik2 duk tolong my mom masak...kalo harapkan dorang saje lintang pukang lah dapur tu...hehhehe
  • siapkan stage pelamin yang 50% lagi tu,hiaskan pelamin kasi cantek2....
  • siapkan tempat bufer
  • pukul 1.30ptg ~mak andam baru datang..start mekup..
  • iron baju tunang~semalam tak sempat..
  • siap sume..dress up bakal tunang nie....hehhehhe..
  • bergambar dengan family dan member sebelum pihak lelaki datang
  • tepat pukul 3.15 ptg pihak lelaki datang
  • berlangsunglah acara pertunangan..(^_^)..

@Alhamdullilah...semuanyer berjalan ngan lancarkan...walaupon pihak saya xberapa ramai,tapi saya hepy sangat sekarang pe yang saya dan family rancang begitu jugak belah pihak leleki berjalan dengan sempurna dengan kehendaNYA..(^_^)..

@ Jom saya previewkan gambar2 di majis pertunagan saya...(maaf gambar tidak banyak dan kemalasan nk rotate...(^_^)

@sooo gemuk!!!xjage makan...siang mlm...mkn jer..heheheh





yang nie adik bongsu....alamak..nk sme tinggi...huhuhu..malu...

my lovely mom....
taadaa...puteri2 dalam rumah..besau2 blake...(^_^)

dengan mak2 sdare yg mbantu majlis ptunangan saya nie...xde diorang tak taulah  nj pe...huhuhu
haaa...time nie pihak belah lelaki baru jer smpai...dk syok bgambar,lintang pukang msuk bilik.muhahahah



waahhh bkn men suka ika nk nyambut tetamu ekkk....


dk dlm umah dah...salm2 dlu..knl keluarga belah lelaki...

nie hantaran belah lelaki....sori hantaran belah saya tak smpat nk snap...huhuhu


cik bey..(^_^)

hantaran cincin pertunang kteorang..yg lucunye..daun sireh diorang ori punye..yg saya punya plastik...muahahahha

cikbey dk itai sya ngah salam tu...heheheh

perbincangan bermula.....bla..bla..bla.....





ma cikbey sarungkan cincin tunang....


adk ipar yg sarungkan nia...abah ada hal urgent..takde kt rumah mase  hari pertunangan saya...


oky...bubye...

No comments:

Post a Comment