Tuesday 1 November 2011

~CINCIN TUNANG= DONE...(^_^)..

ASSALAMUALAIKUM.....

@Hai...hai....hai...GENDANG GENDUK TALI KECAPI  
                            CINCIN DAH BELI SUKA HATI....haks,haks,haks.....alahai......suko sesangat yer...huhuhuhu.....Alhamdullilah...barang2 untuk majlis tunang hampir 80% siap.....tingal untuk beli bahan2 nak buat makan2  dan beli barang hiasan sikit2 jer....

@ Kemarin saya terpaksa mintak kebenaran untuk mengulor a.k.a cuti kerja konon nyer adahal penting urgent....last minit baru bagitau bos...tup...tup kene lah marah tau...huhuhu...cedihhh....saya nie mmg...last minit baru nak bagitau bos nak cuti....kalo hari tu nak cuti,hari tu lah saya bagitau bos yang saya nak ambil cuti...hehehheheheh...kan dah kene marah....tapi tak per asal cuti di luluskan....huhuhuhu


@semangat yang berkobar nak gi usya2 cincin,saya bersiap 2jam lebih awal tau..hahahahah....akhirnya pukul 2.00 ptg kteorang bertolak......kteorang gi usya2 cincin lam bandar jer...tu pom...satu deretan kedai emas kteorang terjah...ada dalam 6 buah kedai kteorg jenguk....huhuhuhuhu....sampai skit bijik mata dok tengok benda besinar nie..huhuhuhu...



@Saya syor kan kepada bakal2 tunangan ker pengantin ker perlulah anda mengusha banyak2 kedai emas dulu ek....coz pada pendapat saya,yang bepengalaman kemarin jer..huhuhu...harga emas memang lah tetap...tetapi harga dari satu2 kedai tu memang berlainan...ada harga yang jauh berbeza walaupom petern n emas tu same...sebab tu saya syork kan awk2 tu...perlu lah mengusya k....hehehehehehhe....



@Adab orang kelantan,tawar menawar nie dah menjadi adab biasa dalam perniagaan,so tawar menawar tu perlu lah jugak..utk mdapatkan harga murah sedikit...kemarin saya pom ad tawar menawar...jadi harga yang saya dapat pom puas hati lah....tak lah banyak sangat lebih drpad bajet....huhuhuhu....memang rasa bebaloi sangat2 gi usya2 banyak kedai nie....2jam kteorg dk raound2 kat situ...pastu dapat beli cincin pon yang puas hati....cincin yang berkenan + harga yang berpatutan.....heheheheheh..(^_^)..



oky....babai...

No comments:

Post a Comment